Umeå fram och tillbaks med lite sura uppstötningar som resultat.

Hej otrogna läsarkrets. ni blir fan bara färre och färre och kommentarer verkar ha upphört helt.
är det så att man måste spamma sin blogg för att få fart på den eller?

Hur som haver.
Jag var och hälsade på min nya lägenhet som jag ska sova i under mina fem år i Umeå.

det hela började fint med ett moln av bananflugor som festade på just det! bananer.
utgångsdatumet verkade vara cirkus förra millenniet så det var verkligen så där lagomt sunkig korridor.
När man väl stationerat sig så får jag ta ett allvarligt snack med mina korridorsgrannar och evenutellt rensa bort alla vykort på anslagstavan anno 1995.
Lyan i sig var ju fin, lite skavanker här och där men det skulle hyresvärdinnan råda bot på.

Träffade en granne också som jag eventuellt kommer kunna köpa lite beg böcker av så det är gott.
Tuffade runt på staden också med Hönan och Tuppen, vilket gick som det gick. mätt blev man i allafall.
En sak som jag blev lite ställd av där var att alla hade ett cykelskrälle som de tydligen tyckte var det smidigaste fordonsredskapet.
Eftersom jag är ett sånt får i flocken så har ju jag som i inlägget nedan sagts inskaffat mig ett sådant fordon så det är liksom kirrat å klart.


När jag, Hönan och Tuppen väl var hemma så avnjöt vi lite rutten fisk som kittlade gommen väl. speciellt med en god Öl och en stänkande Snaps



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0